TT: Японські сюрпризи неділі

 


Хорхе Мартін стрімко стає королем суботніх гонок MotoGP™. Гонщик Prima Pramac показав неймовірному рівні в Японії, коли після своєї рекордної поул-позиції, він здобув третю поспіль перемогу в Tissot Sprint. Бред Біндер (Red Bull KTM Factory Racing) робив все можливе, щоб не відставати від №89, але в підсумку перетнув фінішну лінію в 1,3 секунди позаду GP23, в той час як Франческо Баньяя (Ducati Lenovo Team) став третім.


Твої враження від гонки Спринт?

ТТ: Спринт нам нічого нового не продемонстрував, це була доволі пересічна гонка. Деяку роль зіграло те, що на цій трасі важко робити блокпаси, тому що шикани тут з швидкими перекладками. Це вимагає від пілота дуже точних розрахунків, адже найменша помилка і тебе просто «витискають» з траєкторії. Ситуація за участі Беззеккі - яскравий приклад.

Безумство прапорів у Мотегі


Можливо гран-прі Японії завершилося дочасно, але драматизму вистачило б на цілий сезон MotoGP™, оскільки боротьба за титул ще більше загострюється.
З точки зору чистого драматизму, ні одне попереднє гран-прі не могло б подарувати половину того, що сталося в неділю на Гран-прі Японії. У дощовій гонці від прапора до прапора Хорхе Мартін (Prima Pramac Racing) здобув другу перемогу, випередив Франческо Баньяю (Ducati Lenovo Team), а Марк Маркес (Repsol Honda Team) завоював свій 101-й подіум в MotoGP™.

****

Умови в Мотегі поступово погіршувалися настільки, що після 13 кіл через дощ ми побачили червоні прапори і  незважаючи на спроби відновити гонку, це виявилося надто важкою задачею. Саме тому й були нараховані повні очки, а це означає, що "Мартінатор" наблизився до Баньяї на відстань трьох очок, що є критично мінімальним відривом у загальному заліку.

****

Через погіршення умов, піт-лейн був негайно відкритий для пілотів, щоб вони могли змінити мотоцикли, що переважна більшість і зробила.
Мартін “привів” їх на піт-лейн, а Баньяя, Марко Беззеккі (Mooney VR46 Racing Team), Маркес і Алейш Еспаргаро (Aprilia Racing) їхали слідом за ним.
Однак, п'ять гонщиків вирішили залишитися осторонь!
Фабіо Квартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP™), Франко Морбіделлі (Monster Energy Yamaha MotoGP™), Кел Кратчлоу (Yamalube RS4GP Racing Team), Штефан Брадль (LCR Honda Castrol) і Мікеле Пірро (Ducati Lenovo Team) склали квінтет гонщиків і несподівано Пірро очолив Гран-прі Японії.

Мартін очолив велику групу, яка вийшла на трасу,  за ним їхали Еспаргаро, Маркес і Баньяя. У 10-му повороті Еспаргаро атакував  Мартіна у боротьбі за лідерство в групі тих, хто змінив байк, але гонщик Pramac завдав удару у відповідь. Коли почалось чергове, Квартараро і Кратчлоу змінили мотоцикли. Пірро, Брадль та Морбіделлі цього не зробили.
Це був неймовірно драматичний початок гонки і він не показував жодних ознак покою, коли Мартін вийшов на широку траєкторію під тиском Еспаргаро, опустившись на 9-ту позицію, перш ніж Фабіо Ді Джаннантоніо (Gresini Racing MotoGP™) наздогнав його. Однак, сміливий хід в 6-му повороті повернув Мартіну позицію і дав йому надію на титул коли він пройшов по внутрішній траєкторії руху мотоцикла Gresini.

Замайорів червоний прапор


Умови погіршувалися, мотоцикли розбризкували воду з асфальту, а загальний темп сповільнився, але це не могло зупинити Марка Маркеса. Восьмиразовий чемпіон світу проїхав повз Беззеккі і прорвався на подіум на вході в 11-й поворот.

Потім він почав підбиратися  до Баньяї і здавалося, що це лише питання часу коли він наздожене його.... але тут замайорів червоний прапор. Пілоти повернулися на піт-лейн, в тому числі Жоанн Зарко, який впав за мить до червоного прапора і втратив свій GP23, з гонщиком на щастя все гаразд.

Що скажеш про інцидент Беззеккі - Віньялес - Зарко?


ТТ: Доволі пересічна, банальна ситуація. Найнебезпечніший поворот під час гонки - перший. Більшість інцидентів відбуваються як раз таки у ньому, це ми і побачили. Звичайно, ніхто не хотів такого ні для Віньялеса, ні для Беззекі, ні для Зарко, але на жаль спрацювала ланцюгова реакція. Вони пришвидшились на вже суттєво вологому покритті і прорахувались у тому, наскільки треба скинути темп для входу в цей поворот. Така помилка скоріш за все й призвела до цієї ситуації.

****

Після завершення 13 з 24 кіл, рестарт відбувся б, якби умови покращилися, але це було велике "якби".
Здавалося, що умови прояснилися достатньо для рестарту, але не встигли гонщики завершити коло прогріву, як знову замайорів червоний прапор і було оголошено результат гонки. Оскільки було пройдено більше 50% дистанції, було нараховано повну кількість очок.

Хто привіз очки з Мотегі?


Беззеккі не потрапив на подіум, але набрав 13 очок, випередивши Алейша Еспаргаро та Джека Міллера, які посіли 5 та 6 місця відповідно. Аугусто Фернандес (GASGAS Factory Racing Tech3) фінішував сьомим, випередивши Фабіо Ді Джаннантоніо, а Рауль Фернандес (CryptoDATA RNF MotoGP™ Team) і Фабіо Квартараро замкнули топ-10. Такаакі Накагамі (LCR Honda Idemitsu) фінішував 11-м на своєму домашньому Гран-прі, а Жоан Мір, Кел Кратчлоу, Штефан Брадль і Пол Еспаргаро (GASGAS Factory Racing Tech3) замкнули залік.
Можливо, це було занадто спокійне завершення захоплюючої, видовищної і просто сенсаційної гонки на Гран Прі Японії. Хорхе Мартін здобуває чергову перемогу і тепер знаходиться в трьох очках від Баньяї в гонці за чемпіонство, прямуючи до Мандаліки.

Що скажеш про КТМ? Чи зіграло роль у помилках Міллера та Біндера нове шасі, яке ще не до кінця відкатане в реальних умовах?

ТТ: Нажаль не пам’ятаю, змінювали вони алюміній на карбон, чи карбон на карбон. У першому випадку, безумовно це б зіграло велику роль. Адже суттєво змінилась би вага мотоцикла, також це вплинуло на швидкість розгону. У другому випадку, це більше могло вплинути на технічні сторони процесу. Не знаючи деталей, важко судити, чи є нове шасі причиною їх помилок.

У минулій статті ти говорив, про те, що в Honda здається змогли щось змінити - по тому, що побачили в Мотегі, що скажеш? Покращилися?

ТТ: Так, дійсно, у минулій статті я казав, що в Honda здається змогли щось змінити і судячи по цій гонці - їм вдалося! От візьмемо Маркеса, який є доволі імпульсивним. Так, він чемпіон, він топовий гонщик, але все ж доволі імпульсивний, особливо коли щось не виходить він перестає себе стримувати. Але, ще на минулій гонці ми побачили, що мотоцикл їде, Маркес їде. Він навіть не давав ніяких негативних коментарів. Це ж ми побачили й в цій гонці. Мір, на жаль, не зміг показати того ж, хоча загалом, він теж виглядає впевненіше. Тому, я вважаю, що щось таки знайшли. Якусь ключову дрібницю. Та як раз, ця дрібниця і була вирішальною.
Тому щось їм вдалось знайти, як мені здається. Бо не буває такого, щоб мотоцикл стільки не їхав, а потім ні з того, ні з сього - поїхав.

Загальне твоє враження про гонку?

ТТ: Честно? Сподівався на рестарт і що вони все ж проїдуть повну дистанцію. Я б сказав, що Маркесу легко дався цей подіум, ще й на домашньому треці Honda. Не варто забувати, що мотоцикл все ще має цілий ряд технічних питань. Це справді - круто! Ми могли бачити по самому фінішу, коли вони заїхали в parc ferme. Ми добре знаємо Маркеса, його «емоції успіху». Тут він був радий, але це не той результат, який хоче отримати кожен гонщик. Не такий фініш вони і ми всі очікували. Я робив великі ставки на Маркеса, але розглядав два сценарії: чи він виїжджає на подіум, чи в боротьбі зробить десь помилку і впаде. Але погодні умови в основній гонці були йому на руку, він любить коли такі «супер» умови.

До Гран Прі Індонезії в Пертаміні залишилося два тижні і це, можливо навіть добре, тому що нам знадобиться деякий час, щоб розкласти все по поличках після цієї гонки.

Коментарі

Популярні публікації