SBKUA: непересічний переможець «Аматор 1000» - Дмитро Іванько


2023 все ж приніс нам дуже скорочену українську, але від того не менш цікаву першість з кільцевих мотоперегонів - SBKUA. Два довгоочікуваних етапи цього сезону подарували нам і нових героїв. Адже в обидвох класах «Аматор» (з двигунами 600 і 1000 кубів) з'явилося багато цікавих особистостей. 


Серед них доволі непересічний переможець обох етапів кубку у класі «Аматор 1000», Дмитро Іванько. Чому непересічний спитаєте ви? Тому, що Дмитро до мотоспорту йшов доволі звивистим шляхом. 


За свою кар’єру Дмитро встиг побувати і організатором автоспортивних змагань, і автомобільним журналістом, а більш того 4 роки займався кільцевими перегонами на автомобілях.


BelkasBlog: Розкажи, як почав цікавитися мотоциклами? 

ДІ: О, це давня така історія. Я завжди хотів їздити на мотоциклі. Та сім 'я мене всіляко відмовляла, що це небезпечно і все таке. Тому замість цього я почав займатися автоспортом. 


BelkasBlog: Цікава альтернатива.

ДІ: Так. *сміється*

А потім, коли я прийшов нарешті до цього, я  вже їздив на автомобілях і  просто поміняв “ключ на ключ” з гоночним автомобілем. 


BelkasBlog: Який був перший мотоцикл? 

ДІ: Suzuki Inazuma, 1997 року. 


BelkasBlog: Клас. Чому саме кільцеві мотогонки, чому не крос, чи інші види? 

ДІ: Я чотири роки займався кільцевими перегонами на автомобілях, тобто кільце для мене, це вже таке….як логічний прогрес. Мотокрос, це більш “брудний” спорт. Кільце для мене як якийсь королівський вид спорту, де більш жорсткі правила обгонів, більш точні траєкторії. Мені ці тонкощі, ці моменти значно більше подобаються. 




BelkasBlog:
Розкажи про свій нинішній мотоцикл, чому саме він? 
ДІ: Це BMW S1000RR, все з ним було дуже цікаво, насправді. Моїм тренером в автоспорті був Леонід Протасов. Він почав займатися кільцевими мотогонками і  в нього стояла Yamaha R6, здається. Я ходив, ходив довкола неї, ходив. 

Я вже тоді їздив, придбав мотоцикл собі дорожній, Honda VFR. Подорожував: Румунія, Турція. Так, для себе. Коли бував у Протасова постійно муляла ця R6. 


Потім я у Румунії падаю на Honda. Тому що я загрався, чиркав рукою в повороті. З пасажиром, з багажем, з усім. Зрозумів, що треба якось розділяти ці подорожі і спортивні бажання. Приходжу до Протасова, кажу: «Продасте R6?»  


Леонід Олександрович ще на той час продавав цей мотоцикл. Він каже, що, R6 вже продали. А він сам купив собі BMW S 1000 RR. Потренувавшись на картингових треках зрозумів, що це занадто важкий мотоцикл, потужності багато. Проїхавши на ньому пару змагань він сказав: «Я собі буду брати 600, а ти якщо хочеш - забирай S 1000 RR». Я кажу: «Ну, окей». 


Почав збирати гроші і потім приїхав, сів на цей мотоцикл, тут по Чайці проїхав і все. Леонід Олександрович просто знав, як це зробити: «Сядь, проїдь». 


Я сів і проїхав. Куди вже здаватися? Так я і почав спортивну кар'єру з літрового мотоцикла, хоча планував брати 600.


BelkasBlog: Це перший твій сезон на треці повний чи ні? 

ДІ: Гоночний так. 



BelkasBlog:
Чи задоволений, тим, як пройшов?  ДІ: Я навіть перевиконав план, тому що завдання було взагалі просто прийняти участь. 

Я знав, що йду для цього. Минулого року в  мене була травма на тренуванні, я десь рік відновлювався і задачу поставив просто прийняти участь, адаптуватися до цього процесу. Тому що автогонки – це одне, а мотогонки – це зовсім інша структура, зовсім інша психологія поведінки пілотів. І от коли я собі поставив задачу просто прийняти участь, навіть не думав, що там буде якась боротьба. Тим паче, що ми не знали, чи взагалі будуть етапи. 


BelkasBlog: Якими світовими чемпіонатами цікавишся, за кого вболіваєш? 

ДІ: Світовими? MotoGP, звичайно. Супербайк, трохи. Ендуранс, тому що там Ілля Михальчик наш їздить. Та постійно, тільки MotoGP. Вболіваю за Квартараро. Його сезон -  трагедія цього року. Я звичайно кожний уїк-енд: «Ну будь ласка, ну ще одну позицію відіграй…». Звичайно, сезон цього року повністю провальний для нього, але все одно, я за Квартараро. Ну якийсь він такий світлий, сам по собі. 


BelkasBlog: В тебе є якісь хобі ще, крім мотоспорту? 

ДІ: На інші хобі не вистачає часу. Спочатку, я навіть грав на губній гармошці. У період активних бойових дій під Києвом, я у цьому собі віддушину знайшов, щоб мізки трохи переключати. Але зараз, якщо змагання, то це шість тренувань на тиждень. І куди там ще чимось займатися? 


BelkasBlog: Після цього сезону, яка твоя порада новачкам? Можливо, на своєму досвіді якусь вже маєш? 

ДІ:  Ті, хто приходять в спорт, на перші змагання і тренування: Дайте собі можливість помилятися. От якщо ви дасте собі можливість помилятися, ви будете розвиватися і не гальмувати себе в  своїх цих проблемах. Тобто всі помиляються, чемпіони падають. Наші “топи”, вони такі круті, але всі помиляються, всі падають. Це технічний вид спорту. Ламаються мотоцикли, горять двигуни, все можливо. Дайте собі можливість помилятися і все. Потім розслабтесь і можете їхати. Ти в першу чергу це робиш для кайфу, тому не варто грузитися, якщо щось не виходить. Просто: час, систематичні тренування І можливість помилятися і  все. 



Фото: з архіву Дмитра

Коментарі

Популярні публікації