TT: Індійські пристрасті королівського класу


Індійський Гран-прі IndianOil 2023 року, безсумнівно, надовго залишиться в пам'яті фанатів. Це був вражаючий дебют на Buddh International Circuit для MotoGP™, який вдихнув нове життя в чемпіонат.

У суботу на Гран-прі Індії IndianOil Хорхе Мартін (Prima Pramac Racing) виграв перший Спринт Tissot на індійській землі, здобувши таким чином три перемоги поспіль - дві спринтові та одну основну. Гонщик Pramac продемонстрував домінування, протистоячи Франческо Баньяї (Ducati Lenovo Team), але італієць показав свою майже звичну здатність відновлюватися після важкої п'ятниці, щоб заробити ще одну велику порцію очок.

Тим не менш, відставання знову скоротилося. А ось, третє місце в Спринті стало для Марка Маркеса (Repsol Honda Team) довгоочікуваним поверненням на п'єдестал пошани і поверненням своєї форми в Індії - восьмиразовий чемпіон світу випередив Бреда Біндера (Red Bull KTM Factory Racing) і посів останнє призове місце.

Для Марко Беззеккі (Mooney VR46 Racing Team) цей Спринт можна назвати найдраматичнішим. Італієць втратив багато часу через зіткнення в першому повороті з  напарником Лукою Маріні, в результаті якого 10-й номер зійшов з дистанції. В той же час, для Беззеккі почалася серйозна боротьба за позиції.

Здавалось, що все може бути втрачено після такої драми, проте Беззеккі продемонстрував неймовірне відновлення. За шість кіл до фінішу, італієць вже пробився в топ-10, а до кінця свого приголомшливого заїзду, йому вдалося обійти Фабіо Квартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP™) і завершити гонку в п'ятірці кращих.

Також Беззеккі показав найкращий час гонки на фінальному колі, побивши свій попередній рекорд.

Як думаєш, що сталося з Маріні у Спринті?

ТТ: Ніщо інше, як помилка пілота. Він набрав велику швидкість і дуже пізно вирішив гальмувати, в той час, як  гонщик перед ним вже почав заходити в поворот. Маріні ж, на цій швидкості увійти у поворот ніяк не міг, адже максимально оперативно скинути швидкість, можна лише гальмуючи на абсолютно прямому мотоциклі.  Тобто його вхід в поворот в той момент це гарантований контакт з пілотом попереду. Нажаль, можу провести паралель з власним досвідом. У сезоні 2020, на Чайці я опинився у дуже схожій ситуації. Різниця лише в тому, що в ситуації Маріні/Беззеккі постраждав той пілот, що був сзаду, а в моій - постраждав я, хоча знаходився попереду. Макс Туманов так само «на гальмах», по прямій заїжджав на мою траєкторію, коли я вже входив в поворот і ми зіткнулись у районі мого гальмівного курка. Вийшло так, що у мене заблокувались передні гальма, я вилетів через кермо, відбійник, аварія і так далі…А він продовжив гонку і заїхав на подіум. Звичайно ж, у нас нічого не фіксувалось на камери, ніякої пеналізації не було, йому дали третє місце і він поїхав додому призером. А я?... А я поїхав у швидкій в лікарню з вісьмома переломами.

Недільні пристрасті

Марко Беззеккі (Mooney VR46 Racing Team) зробив ще одну заяву, не лишивши суперникам і шансу на Гран-прі Індії. Італієць продемонстрував ідеальний виступ, щоб здобути перемогу з переконливим відривом у 8.649 с.

Хорхе Мартін (Primac Pramac Racing) видав все, що мав у своєму арсеналі, оскільки іспанець опинився під загрозою з боку Франческо Баньяя (Ducati Lenovo Team) і Фабіо Квартараро (Monster Energy Yamaha MotoGP ™), щоб посісти 2-е місце. Пілот Pramac скористався тим, що Баньяйя зійшов з дистанції, і скоротив відрив від лідера чемпіонату до 13 очок. Мартіну також довелося боротися з Фабіо Квартараро. Внаслідок якої він відбився від чемпіона світу 2021 року в епічній боротьбі на останньому колі, та все ж француз повернувся на подіум на своїй Yamaha M1.

Індія тепло прийняла не тільки Yamaha, а й Honda. Пілоти заводського колективу виглядали доволі переконливо і в якійсь мірі загрозливо.

Обидва заводи відчули радість подіуму в Індії, де були зафіксовані деякі найкращі результати сезону. Це особливо важливо саме зараз, адже  Гран-прі Японії на горизонті.

Маркес намагався зробити все можливе, щоб приймати участь і в недільній боротьбі, спостерігаючи за гонкою з четвертого місця.

Однак, темп виявився занадто гарячим для гонщика Repsol Honda, оскільки його передок “склався” в першому повороті. Іспанець швидко повернувся і зумів розташуватися за межами очкового заліку, втративши лише 10 секунд на колі, на якому він зійшов.

Твоє загальне враження про основну гонку?

ТТ: Круте, насправді. Жаль лише, що впали Маркес і Баньяя. Я думаю, якщо б вони були в боротьбі, було б ще цікавіше. Бо дивлячись на те, що Маркес і Мір суттєво покращились, скоріш за все команда знайшла вдалі налаштування. Тому дуже цікаво що буде далі.

Чи були у Квартараро шанси на подіум якби Пекко не впав?

ТТ: Ні, у Квартараро не було б шансів на подіум, якби Пекко не впав. Я дуже хотів бачити його на подіумі, але ще до всіх цих ситуацій було видно, що він цей темп не витягує. Йому вдавалось лише більш менш стабільно триматися на третьому місці, але боротися він не міг.

Чого очікуєш від Японії?

ТТ: Крутого екшену. Адже справді цікаво, що далі продемонструє Honda. Якщо вони знайшли якесь рішення, що б покращити свою ситуацію з цією конструкцією мотоциклу, то я впевнений, що гонка буде цікавою. Маркес в кінці гонки дав дуже правильний коментар, що він радий, що доїхав до кінця. Так, він впав, але повернувся в гонку і доїхав до кінця. Тобто, він все ж таки відновлює свою форму. Тому що не закінчувати гонку - далеко не ідеальний сценарій. Навіть якщо не доїжджаєш «у призи», то все одно маєш якусь релевантну інформацію, по налаштуваннях, гумі, навіть по своєму фізичному стану.

Чемпіонат MotoGP™ знову перевернувся з ніг на голову, адже перший в історії Гран-прі Індії, став справжнім святом для одних і драмою для інших. Нині комьюніті MotoGP™ переносить погляд на японський Мотегі, де з 29 вересня по 1 жовтня пройде Гран-прі Motul.

Коментарі

Популярні публікації