Turbo Talks: Honda - чи можливий хеппі енд?

Honda - один з найбільших ньюзмейкерів в MotoGP цього року і якщо ті ж самі Ducati та КТМ відрізняються позитивними досягненнями, то для японської марки все йде більш ніж тяжко. Багато думок вже було сказано з цього приводу як журналістами, так і представниками паддоку. 

Що ж з того, що було озвучено про Honda є хоч трохи близьким до реалій. Розберемось у «турбо режимі» з пілотом UASBK Артемом «Турбо» Чумаченко. 


Почали…


З тією величезною історією досягнень в MotoGP, сезон 2023 важко назвати вдалим для Honda: 10 конструкторських титулів і 19 титулів чемпіонів світу перетворились у   13 місце в загальному заліку для Марка Маркеза  і це поки що  найкраще досягнення. Інші три пілоти бренду знаходяться значно нижче в турнірній таблиці.  У чемпіонаті конструкторів бренд займає четверте місце, виграючи лише чотири бали у Yamaha.  Найбільшим «зоряним моментом» Honda стала перемога Алекса Рінса (LCR Honda) в Остіні. Та навіть цей момент був затьмарений, адже Рінс доволі прямо виказав своє незадоволення тим, як бренд відноситься до нього. 


А що ж зробили Honda у відповідь? 


Образилися прямоті коментарів Рінса. Це в якійсь мірі запустило «ефект доміно» наслідки якого ми спостерігаємо зараз.  Рінс, котрий пропустив останні три етапи через травму, отриману на італійському етапі, підписав контракт з заводською Yamaha лише після половини строку його контракту з Honda.


Саме Рінс став першою пташкою «Silly Season» 2023 і мабуть найбільш значущою поки що. Адже ні для кого з брендів втрата конкурентного гонщика не є настільки критичною. 


«Але заводська команда - є заводська команда….» - сказав босс LCR Honda Лючіо Чекінелло. 


Як вважаєш, чи сильно перепідписання Ринса сплутало грід наступного року? Адже вільних місць не так багато.


ТТ: «Важко на 100% передбачити той факт, чи вплине це на розстановку кадрів в наступному сезоні, тому що на зараз є ще дуже багато питань без відповідей. Адже окрім тих, хто вже виступає в класі, ми маємо дві нові фігури, що дуже прагнуть переходу в MotoGP: Тоні Арболіно і Педро Акоста. Тому я вважаю що перехід Рінса ні на що особливо не вплине. Важливішим фактором буде те, які конструктори створять найуспішніший байк.  Тому що ми бачили, що з Марком Маркезом Honda може домінувати в чемпіонаті, але коли у нього розпочались проблеми, то й розвиток  байку Honda зупинився. Тобто і зараз ми бачимо, що Honda на порядок гірша, ніж вона зазвичай була.  Тай в принципі, Honda і Yamaha в наступному році будуть надолужувати невдачі цього року, тому вони будуть робити все, щоб їх мотоцикли були конкурентоспроможними, та за можливості підписати до себе найталановитіших пілотів. Насправді, всі пілоти лідируючої групи - чемпіони минулих років, всі вони професіонали. Тому найбільше питання тут саме до техніки». 


Одним із ключових факторів невдоволення Рінса було відношення Honda і відсутність підтримки від бренду. Основне розчарування Рінса пов'язане з тим, що Honda недостатньо підключала його для розвитку мотоцикла і не давала йому нових можливостей. 


Наскільки важлива атмосфера і підтримка в команді, чи може бути успішним гонщик для якого це просто "роботизований процес"?


ТТ: «Звісно, атмосфера в команді дуже важлива для будь-якого гонщика і для будь-якої людини. Важливо, щоб його підтримували. Бувають звичайно різні ситуації. Бувають моменти, коли тебе ніхто не підтримує й ніхто у тебе не вірить. Тут уже важливо, щоб ти сам у себе повірив. Але якщо в команді здорова атмосфера, то, звісно, це буде грати в більш позитивний бік. За фактом, можливо, це нічого не змінить саме з технічного боку. Але те, що він буде більш, скажімо так, зосереджений на перемозі й почуватиметься впевненіше, це нормально. Тобто, так, це працює».


А що до Марка Маркеза? Його сезон теж є далеким від ідеалу, адже 13 місце в загальному заліку, це не найкращий результат для пілота такого рівня. Ба більше, деякі вважають, що проблема Honda якраз в тому, що вони сконцентрувались над тим, щоб зробити свій байк конкретно під Марка Маркеза. 


Чи  правдиве твердження, що Honda зробила помилку орієнтуючись лише на Маркеза при розробці мотоцикла? 

ТТ: «Я впевнений, що проблема взагалі не в цьому. У нього насправді не так достатньо було часу для того, щоб якось нормально відтестити той мотоцикл і дати якийсь фідбек. І навіть, якби ми взяли ефемерно ситуацію, в якій типу ось вони будують його для Маркеза, під  його стиль, то, як мінімум Маркез би на ньому їздив. А якщо він показує «середній палець» мотоциклу, я думаю, що це означає, що реально є якісь жорсткі прорахунки. Тобто питання не до нього, він все ж є топовим пілотом. Давайте не забувати, що він робив свого часу такі речі, які не може зробити жоден пілот навіть зараз. Тому, якось так. Тобто я вважаю, що наступного року, можливо, мотоцикл стане трохи кращим, але цього року вже шансів на якісь зміни 100% немає. Я не думаю, що в цьому році вони повернуть попередню форму». 

Повертаючись до вакантного місця у  LCR Honda


Чекінелло, давній амбасадор Honda, але нещодавно він визнав що мала місце  телефонна розмова з Франческо Гвідотті з Red Bull KTM Racing, щодо можливості переходу в KTM. Чекінелло чітко заявив, що у 2024 LCR лишиться сателітом Honda. Тому тут питання залишається відкритим. 


Як гадаєш, хто буде заміною Рінса в LCR?


ТТ: «Стосовно того, хто може бути заміною Ринса в LCR? Ну, чесно, навіть уявлення не маю. Ось я спеціально відкрив весь список пілотів і не знаю, як відповісти. Або це буде якесь зовсім неочікуване ім'я, або той же Лікуона. Важко передбачити зараз, тому що в цьому спорті наче все зрозуміло, але потім раз і якийсь сюрприз». 


Вже в ці вихідні MotoGP відправляється в Австрію, на трек Ред Бул Ринг, домашню трасу КТМ. Що  подарує Спілберг пілотам Honda? 




Коментарі

Популярні публікації